Jag älskar bibliotek

Häromdagen fick jag ett sms från min hovleverantör om att jag hade fått hem ett fjärrlån på Spelarna och Noll-A.  Strax därefter plingade det igen och jag hade fått Reginald Hill också :) 

Det är lite frustrerande att inte hinna ner och hämta ut dem samma dag men det är nackdelen med välfyllda marskvällar :) Idag passade jag på att gå runt och botanisera i vårt fina Stadsbibliotek, skulle leta reda på några böcker jag fått tips om av två kollegor, Yarden och Stål. Dessa hittade jag inte fast de skulle finnas inne. 

Istället promenerade jag över bron och in på fackavdelningen där bibliotekets bokklubb finns, plockade åt mig en bok som heter 1974 och som lät trevlig på baksidan - baksidetexter måste attrahera mig för att jag ska låna hem böckerna.

Mittemot bokklubbbens hyllor finns hyllorna för ny facklitteratur, där hittade jag en bok om Texas historia, en om Åbo 1812 och en bok som handlade om fattigdom utan gränser. 

När jag gick tillbaka över bron kände jag min väska tyngas av alla böcker, totalt hade jag klämt ner 10 st och inga tunna smala heller :)

Lånade en bok som heter "Mördaren i folkhemmet" och som handlar om ett mord på en flicka på 1930-talet och hur en man döms mot sitt nekande. Boken är baserad på en helt sann historia. 

Så nu har jag svårt att välja vilken bok som ska avnjutas först....någon av alla dessa eller den som väntar på mig på mitt postutlämningsställe :)




Kommentarer

  1. Bibliotek är tidsmaskiner. Håller man inte koll på klockan så har snart hela dagen gått :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar