Hon var som en ballong, som luften gått ur

När jag läser om Mma Ramotswe, Mma Makutsi och deras familjer och bekanta mår jag bra. Alexander McCall Smith skriver lättsamt och roande. Titeln på mitt inlägg idag är taget från boken, det är namnet på ett av kapitlen och syftar till ett citat i boken. Alla kapitlen har roliga namn - namn som gör att man blir sugen på att ta reda på varför AMS valt just det. 

Limpopos akademi för privatdetektiver är den senaste boken i serien om Damernas detektivbyrå, och in facto bok nummer 13. Det känns som igår jag började läsa bokserien, men det måste ha gått många många år ;)

Några år efter att AMS (får det er att tänka på nåt annat?) skrev om Mma Ramotswe och hennes vänner började han skriva om Isabel Dalhousie och filosofiska söndagsklubben. 

Han skriver också om invånarna på Scotland st 44, och alla dessa böcker är skrivna i samma lättsamma och roande ton.

Jag gillar författaren och hans berättarstil!! Jag gillar också att han skriver om sitt hemland Botswana och sin nya hemstad Edinburgh :)

Limpopos akademi för privatdetektiver


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar