Karius och Baktus

För länge länge länge sen fick jag och mina systrar en bok av våra föräldrar....den handlade om två hemska små troll....Karius och Baktus.....boken är idag i ett mindre läsbart skick. Det fattas många sidor och pärmen är trasig. Men efter så många år och med tre lässugna flickor så tror jag nog att den är hyfsat välbehållen.

Karius och Baktus går mot ett sällsamt öde ;) de två små tandtrollen borstas bort av tandborsten och dör. 
Det är lite lustigt vilka böcker man väljer att minnas, men dessa två små grabbar är minnesvärda minsann :)

Nu när jag går ut och läser om boken ser jag att den är skriven redan 1961 det kan alltså tänkas att våra föräldrar även fick läsa boken, coolt!!!

Nu kan jag väl inte precis säga att boken hade speciellt mycket kraft på mig....dessa små troll och deras kompisar har säkert få bygga hus i mina tänder ibland :S





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar