Sketna Gertrud

I lördags var jag på stan med Micaela, vi var på jakt efter billig fänkål och passerade Levins antikvariat på tillbakavägen. I skyltfönstret skyltades det med barn- och ungdomslitteratur. I ena hörnet stod den, boken med den lustiga titeln Sketna Gertrud och råttjakten. 
Har aldrig hört talas om boken och det är nästan så att jag måste få tag i ett ex och läsa den, för med den titeln måste ju boken vara bra?



Barnböcker är ju roligt, häromveckan blev jag lycklig när jag såg 7-åringen i min närhet läsa ur sin bok. 
Funderar rejält på vad för sorts bok som hon skulle tänkas vilja få läsa. Boktips önskas !!

Själv älskade jag ju Allra käraste syster av Astrid Lindgren. Undrar om den går att få tag i fortfarande….


En liten stund senare har jag hittat den på Bokus (min andra hovleverantör) och beställt den till lillfian.

Sketna Gertrud får bli en senare fråga.
 I min bokhög ligger just nu alldeles för många böcker, får ta och beta av dem i veckan nu när jag har lite mer tid än förut….

I högen ligger just nu, Stål, Focaults pendel, Kautokeino, en blodig kniv, New-Dehli - Borås och En storm kom från paradiset.

I´ll be back!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar