Veckosummering....

Ja, jag har läst några böcker sen sist, men ingen av dem har varit sååååååååååå bra att jag velat skriva om dem. Läste Hindenburg, en väldigt väldigt mysko bok som jag inte förstod....nån mening med den finns det väl men jag hittade väl inte den.

Började att läsa om 1984, men boken är inte längre så bra, den har tappat sin tjusning. Att det nu är 2013 och bokens datum är passé gör mindre, det är bokens aura på något sätt. Gav upp och lämnade tillbaka den.

Imorse läste jag ut en trevlig bok "Då tänker jag på Sigrid". Boken är Elin Olofssons debutroman och börjar med att Hanna flyttar hem till Storgårda efter en stressande tillvaro i Stockholm. Där försöker hon finna ro och börja måla igen på farmoderns gård. Hon får reda på släktens små hemligheter. Parallellt med Hanns berättelse så får vi höra lite om Sigrids (farmodern) historia. Boken är trevlig och jag skulle vilja höra mer om  familjen Storgårda.

Var på teater, Rain Man, i torsdags och läste i programmet att det finns en bok som är baserad på filmen, undrar om den ger samma känsla som filmen, och nu pjäsen?

Imorgon ska jag ut på böljorna de blå, och styr kosan mot Åbo. Vad passar bättre än Väinö Linna och Okänd soldat? Har aldrig läst Linna förut så det blir en erfarenhet till. Är boken lika bra som det sägs kan det ju tänkas att jag ger mig på någon till. Jag önskar att jag lärt mig finska så jag skulle kunna läsa boken på originalspråket, men jag kan ju bara några få ord.

Ha en fin fortsatt helg :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar