Må bra böcker

Det finns böcker som får en att må bra när man läser dem, det betyder inte att de inte innehåller sorger och svek. Bara att de inger känslan av att världen är underbar på sitt sätt.

Efter att ha betat av en massa avsnitt av Games of Thrones och i väntan på att få se nästa säsong så passade jag på att läsa ut just en sådan må bra bok.

Torsdagarna i parken handlar om Jeanie som snart ska fylla 60, äktenskapet med George börjar efter 30 år kännas lite väl hemtamt och Jeanie lever för sin butik och sitt lilla barnbarn Ellis. En dag i veckan hämtar hon Ellie hos sin dotter och svärson och går till parken, en dag träffar hon Ray och hans sonson Dylan där. De blir vänner och till sist även mer än vänner.

I min bokhylla har jag flera böcker av Marian Keyes, min favorit är Sushi för nybörjare, jag älskar att läsa den om och om igen.

I en låt av Billy Ray Cyrus sjunger han att "I know the words by heart, I know every line,I know every comma, every question mark". Det är nästan så det känns så om den boken, fast jag vet ju att det inte är så. Men vissa böcker känns det som om man vet vad som väntar bakom nästa sidbläddring. Jag har många böcker som jag älskar att läsa om. Alla är kanske inte jättebra men har DET i sig som gör att jag gillar dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar