Längtan efter en hängmatta under ett skuggigt träd

När vi har varma dagar som idag längtar jag till en skärgårdsö med två träd som man kan hänga en hängmatta mellan. Där vill jag ligga och läsa ett gäng böcker. Ser framför mig hur jag ligger i hängmattan med en bokhög på ena sidan och ett glas iste på andra sidan. Från min matta har jag utsikt över havet och en lätt bris svalkar mig där jag ligger.

I min bokhög lägger jag då gärna en trevlig deckare, kanske nåt annat lättsmält som kan tålas att falla ner på gräsmattan när jag somnat av vinden som vaggar mig.

I brist på skärgårdsö och hängmatta får jag hålla till godo med min balkong och min limegröna solstol. Den duger lika bra :)



En skön sommarkväll är det minst lika skönt på balkongen som i hängmattan, dock med lite sämre utsikt.

Ser fram emot en lång skön lässommar i solstolen :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar