Bödeln frälsaren observatören

Det är lite kul att hitta författare på Facebook, och då en Västeråsförfattare. Var lite skeptisk först till boken då jag fick för mig att det var nå annat, men boken är bra, riktigt bra.


Boken utspelar sig på ön Palawu nånstans i den Indonesiska övärlden och handlar om en tv-inspelning, där några svenskar får chansen till en extrem makeover.

Såklart är det ingen realityshowbok utan en spännande historia där mystiskt försvunna människor blandas med kärlek och verklighet.

http://www.bokus.com/bok/9789186775438/bodeln-fralsaren-observatoren/

Läs den! Den finns hos min och din hovleverantör!! Alternativt på din bokhandel.

Håller nu på med en bok som jag fått rekommenderad till mig, Ensam i Berlin heter den och är en riktig tungviktare. Fet och tung att läsa men allvarsam och intressant.

Boken utspelar sig i Berlin 1940 och vi får följa ett antal personer som bor i närheten av varandra. Har hyfsat mycket kvar i boken så jag avslöjar inget mer men jag rekommenderar er att läsa den :)

http://www.bokus.com/bok/9789174610925/ensam-i-berlin/

När jag nu tog fram länken till er upptäckte jag att den är skriven strax efter krigsslutet, intressant!!!




Kommentarer

  1. Om jag fattat rätt skrev Fallada den på oerhört kort tid före sin död. Fantastisk bara av den anledningen. Ska försöka läsa den i sommar när det finns tid. Nu har jag precis börjat med Jeanette Wintersons "Varför vara lycklig när man kan vara normal?".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar