En midsommarnattsdröm

Eller, ja det blev ingen dröm, plockade sju sorters blommor men lämnade kvar dem i naturen. Istället sov jag gott utan drömmar och vaknade tidigt med att en spinnande katt ville ha uppmärksamhet.


I helgen har jag och min lilla gäst läst ut boken om Winston Churchill, mycket intressant ur ett historiskt perspektiv.

Dessutom har vi också läst ut Sofi Oksanens senaste bok "När duvorna försvann". Boken var mycket intressant historiskt sätt, men jag vet inte riktigt om jag gillade den jättemycket. Läsvärd - ja, men den lämnar ingen wow känsla efter sig.

I helgen har jag roat mig med att reservera böcker hos hovleverantören, tror att jag har över 20 böcker reserverade. Har jag tur kommer någon av dem levereras under veckan, har ju lovat att läsa ett gäng böcker på semestern. Minns inte riktigt hur många jag lovat, nåt säger mig 20, men det kan lika gärna ha varit 40 ;)

Nå, en arbetsvecka kvar till semester och hela fem lediga veckor :)

Har reserverat en bok som heter Bokklubben vid livets slut, den ska tydligen handla om en man och hans mamma som när hon får cancer och får reda på att hon har kort tid kvar börjar läsa och beta av alla måste böcker. Boken ska ge en massa tips på böcker och jag ser fram emot att få reda på dem :)

För att återgå till dagens titel "En midsommarnattsdröm" så är det en boktitel inte bara en pjäs. Arne Dahl har skrivit boken och för er som gillar deckare så är Arne Dahl och A-gruppen ett måste :) Filmerna med Shanti Rooney i spetsen är nästan nästan lika bra som böckerna men jag saknar ganska mycket från böckerna i filmerna.

Apropå En midsommarnattsdröm, så spelar Robert Sean Leonard rollen som som Puck i Döda poeters sällskap. Där de smyger ut för att diskutera poeter i en grotta. Jag gillar filmen även om det var ett tag sen jag såg den.



Avslutar därför dagens inlägg med ett visdomsord från Döda poeters sällskap.

"This deskset wants to fly"


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar