Måndagsbekännelser


Häromdagen läste jag på Historiska medias facebooksida att man kunde få provläsa boken Barnmorskan i Hope River mot att man recenserade den i en bokcirkel eller på sin bokblogg. Men se det kan jag allt göra J Jag mejlade glatt till dem och kommer få boken hemskickad, kul!!

Jag har ju skrivit tidigare att jag gillar att läsa böcker från Historiska media och just nu läser jag boken om Winston Churchill, den är faktiskt riktigt intressant. Vi har precis fått reda på hur hans cigarrintresse började J

Annars har jag mest betat av några Harlequinböcker i helgen, sådana där lättlästa saker som det inte gör nåt om man missar halva, typ J

I morse började jag på ytterligare en Nora Roberts, på engelska, och kom väl ungefär ett kapitel innan jag insåg att klockan närmade sig kvart över sju och det var dags att bege sig till arbetet för att beta av ännu en dag innan en välförtjänt semester.

Om drygt två veckor ska jag åka på kryssning till Tallinn, St Petersburg och Helsingfors, fyra nätter ombord på ett fartyg kräver reslektyr i form av pocketböcker. Men det är ruskigt få böcker som jag inte redan läst ibland pocketutbudet just nu….illa….kan bli så att jag får rota fram några lite äldre bland rean på Bokus.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar