Novembermörker = läsmys

Det har ju varit rent av vedervärdigt denna november, gråa trista dagar nästan hela månaden, men för mig har dessa dagar inneburit en hel del läsande. Har betat av några guldkorn och några inte så mycket korn i alls :)

Äntligen har jag läst ut Lars Keplers senaste och precis som jag skrev i en tidigare blogg så tyckte jag inte den var lika bra som de tidigare. Den får 2,5 i betyg av fem....

En bok som jag gillade - en rätt mysig och charmerande bok - var Ödesgudinnan på salong d´amour av Anna Jansson. Anna Jansson är ju författaren till deckarserien om Maria Wern och den här boken var både spännande (nåja) och romantisk (lite grann i alla fall) och jag gillade den!

Det är trevligt att gilla förlagen på Facebook, då får man så trevliga boktips :) Ett av dem är ju författaren Philip Kerr, skrev om honom i en tidigare blogg och nu har jag börjat läsa hans första bok. Den utspelas innan OS i Berlin 1936, och privatdetektiven Bernhard "Bernie" Günther blir anlitad att lösa en mordgåta. Har inte hunnit så långt i boken men den bådar gott och jag tror jag kommer gilla huvudpersonen.

Sen sist har jag också hunnit läsa ut Blood Magick av Nora Roberts, den skrev jag också om sist och den har hunnit komma och hunnit blivit läst :)

Har insett att bokmalar som jag kan spara böcker till förbannelse....har sålt min gamla bokhylla för att köpa en ny när jag fått omtapetserat i vardagsrummet och nu fylls golvet i sovrummet av böcker som ska gås igenom och delas upp i tre högar, sparas, kastas och skänkas till välgörande ändamål. Hur jag än gör kommer säkert högen med sparas att vara väldigt stor! Det kommer bli svårt att skiljas från mina vänner :/

Jag försöker ju så gott jag kan att låna böckerna på biblioteket för att inte fylla bokhyllorna för mycket men....hur mycket jag än gillar Hovleverantören så har de inte alla böcker jag vill läsa.

Några gånger de senaste veckorna har jag varit in på Röda Korset och skänkt böcker, får väl försöka ta en av de andra ställena nästa gång, så de hinner sälja av lite också ;)

Avslutar dagens blogg med ett tyskt ordspråk - lite passande med tanke på den tyska deckare jag läser just nu.

Was man nicht versteht, besitzt man nicht – "Det man inte förstår, äger man inte" (Goethe)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar