Böcker, böcker mera böcker :)

I tisdag var jag och mamma på Books & Dreams pitstop i Västerås. Det var en trevlig kväll på Västmanlands teater där vi fick lyssna på många intressanta författare som pushade lite för sina böcker.

En av dem var den före detta rockaren Peo Bengtsson, på sittande fot reserverade jag två av hans böcker hos Hovis och redan dagen efter hade jag fått dem :)  Passade på att hämta ut dem när jag klippte mig i fredags och eftersom min frisör var lite sen med kunden före började jag läsa boken.  Boken jag började med heter "Kärleken passerade här en gång" och den var en underbar skildring av en mans lidande efter det att hans fru kommit hem och berättat att hon vill skiljas. 

Har ni inte provat Peo Bengtsson, gör det!  Hans senaste bok Så länge du är min syster står näst på min lista...ja tillsammans med en halv miljon till...eller i alla fall känns det så när jag ser högen bredvid sängen.  Nån...säger inte vem....reserverade nog lite många böcker i tisdags...så hovleverantören har gett mig några fler....men för en bokmal som tycker att det börjar bli kallt ute så passar en massa böcker perfekt.

En annan av de författare som vi fick träffa på författarkvällen var Elin Olofsson, en av hennes böcker har jag hemma nu och ska börja läsa vilken kväll som helst. Jag känner igen titeln sen tidigare men tror inte jag läst den än. 

Slutklämmen på författarkvällen var de två stjärnförfattarna Denise Rudberg och Camilla Läckberg, Denise har jag läst de flesta av. Hon skriver rätt sköna böcker, förr var det chiclit och nu kör hon visst den nya genren elegant crime som det så tjusigt heter :)

Camilla Läckberg är väl inte okänd för någon, men hennes senaste får jag visst vänta länge på, står som nummer 59 i kö just nu och jag tror att det kommer ta tid innan den kommer till mig....suck...

Det var några andra intressanta författare på plats, Pamela Andersson, som skrev en bok om hur det är att leva med en hjärntumör och Charlotte Hågård som skrivit en ny bok om hur man slipar på sitt CV.

Men kvällens behållning, om man får fråga mamma ;), var Dogge Doggelito som berättade om den bok som han fått hjälp att skriva, boken som beskriver hans uppväxt, framgång och den svåra tiden efter att frun gick bort.

I onsdags var jag på en lunchföreläsning med mitt fackförbund, det var Linus Jonkman som berättade om sin bok Introvert - den tysta revolutionen så ni kan förstå att jag var riktigt litterär i veckan som gått.

Har börjat beta av mina bokhögar i sovrummet, det är svårt när man vill behålla nästan alla :(  Idag måste jag erkänna att jag köpte två nya....eller nya och nya....det var på en bokloppis i Sigtuna så de var billiga :) och när de är utlästa kan de gå till en annan loppis :)

Vad önskar sig bokmalar i julklapp? Mer böcker såklart :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar