Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman

Jag har precis läst ut en helt underbar bok, berättad från sjuåriga Elsas synvinkel. Elsa är en oerhört smart flicka som inte har så många vänner, faktum är att hon bara har sin mormor.

Mormor är sjuk och går tyvärr bort och Elsa känner sig ensam, men mormor har planerat en skattjakt för Elsa. En skattjakt som gör att Elsa lär känna nya människor.

Vi lär känna Elsas grannar, hennes föräldrar och en väldigt charmig hund - eller jag menar wors ;)

När jag läste En man som heter Ove fängslades jag av författarens härliga berättarstil, i den här boken återkommer den och jag hade svårt att lägga ifrån mig boken. 

Jag rekommenderar verkligen boken om du vill ha några timmars härligt humorläsning!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar