Wake me up when september ends...

Kalendern har bytt blad till september, på jobbet har jag nu en tjusig flugsvamp att titta på, här hemma är det lillfian som pryder kalendern.

Skolstarten är över och jag är inte lika trött på kvällarna längre, även om de känns kortare. Om bara några få månader är det mörkt halv åtta på kvällen och det kommer kännas motigt. 

Men då har jag den allra bästa medicinen....en stunds läsning i en skön fåtölj med en lurvig/mjuk filt om benen. Om ni vill det rekommenderar jag en kopp värmande te.

I min fåtölj här hemma läser jag gärna och nu när höstkylan börjar smyga sig på om kvällarna kommer ni hitta mig där ofta :)

Titeln på dagens inlägg kommer från en sång, en sång som jag gillar, dock är jag inte så sugen på att sova hela september igenom då det händer så mycket trevliga saker.

På mitt nattduksbord ligger just nog en hel hög med spännande septemberläsning, det är bara att börja :) Just nu läser jag I mörkrets skugga av Peter Robinson, det är Överkommissarie Banks i hög form.

Just nu kan man vinna en date med Peter Robinson, om man är medlem i Månadens bok :) Har inte bestämt mig om jag ska tävla ännu....

En hyllning till vår fina höstmånad september :)


Daughtry - September

Earth wind & fire - September 

Green Day - Wake me up when september ends

September - Microfonkåt


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar