Dags för hockey igen....

Idag är det start för Hockeyallsvenskan igen, och jag sitter här och hejar fram mitt lag.

Började fundera på om jag läst speciellt mycket böcker om sport, har inte riktigt varit min grej.

Åshöjdens BK böckerna kan jag minnas att jag betat av och för nån vecka sen läste jag en bok om två tävlingscyklister som var helt ok.

När jag för många år sen jobbade på Sala Stadsbibliotek så läste jag boken om Wayne Gretsky och gillade den. I samma veva kom boken om Magic ut, inte Magic Johnson utan vår egen Kenta Nilsson :)

Min absoluta favoritbok är "Djurgården 100 år" som föreningen gav ut 1991, 100 år efter starten :)

Vad räknar man som sport? Motorsport? I så fall har nog betat av nån till :)

En av dem är Alistair Macleans Farliga vägar som handlar om en avdankad racerförare.

I den engelska hyllan hos mig finns Metrogirl, en spännande kärleksroman om en tjej som jobbar som utkik på racertävlingar i USA.

För länge sedan läste jag faktiskt en bok om fotboll - det var Arsenal- Tottenham = Mord, minns att jag tyckte den var bra, men när jag nu googlar på boken ser jag att den är utgiven 1982, nu känner jag mig gammal :) 

Sen sist har jag fyllt år, fått presenter och shoppat böcker på tradera :)

Tre Dick Francis böcker har hittat hem till mig så jag ska uppdatera listan på Dick Francis sidan.



"När en bok och ett huvud stöter ihop och det låter ihåligt, är det inte säkert att det är bokens fel."
Georg Christoph Lichtenberg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar