Tidig morgon

Häromdagen vaknade jag av nån outgrundlig anledning strax före sex, mina blå slog upp sig och jag insåg att - yes, den sovmorgonen var försvunnen den också ;)

Började läsa Cecelia Aherns Dagboken från imorgon, en mysig bok som inte tog speciellt lång tid att läsa ut. 

Fortsatte med Bokklubben vid livets slut och läste ut den, boken är bra, det säger jag inget om, men fick mig att tänka väldigt mycket och är kanske inte en bok jag skulle ha läst just nu.

Längst bak i boken finns flera sidor med boktips, några av dessa ska jag läsa, alla orkar jag nog inte ta mig igenom. 

Idag har jag varit på äventyr, hade nån känsla av att det skulle vara kul att åka till Nora och se om jag fick in känslan av Maria Langs Skoga innan, nästa film kommer ut den 7 augusti.

Gick runt på egen hand och spanade in ställen där hennes böcker utspelat sig, Stadshotellet, Sandbergska gården, Göthlinska gården och södra kyrkogården.

Letade mig fördärvad efter en bokhandel i Nora, det måste ju finnas en tänkte jag och letade och letade. Gav upp och hittade några böcker av Maria Lang på turistbyrån istället. Nyutgåvor för i år, funderade på att köpa en men tänkte att jag nog hittar dem billigare på Bokus :) Stackars Nora kommun :)

När jag ändå var i Nora passade jag på att åka nostalgitåg till Järla station, den station som är äldst i hela Sverige. När det gäller böcker om tåg, så är nog Mordet på Orientexpressen bäst :) Har en bok av Alistair MacLean (eller hans efterträdare som skrivit bok av ett filmmanus) som heter Dödens tåg, men den är inte speciellt jättebra.

Kom på att Agatha Christie faktiskt skrivit en bok till om tåg, 4.50 från Paddington :) 

Det finns säkert massor av andra tågböcker, tipsa gärna mig om nån annan :)

Sitter här och funderar och kommer på att Harry Potters äventyr faktiskt börjar med en tågresa :)

Såg en ny bok av Jonas Moström på bibblan häromdagen och såg att det var del åtta, började fundera om jag läst några av de tidigare och gick upp och kollade, det slutade med att jag drog hem nästan alla delar. Men när jag börjar läsa dem i tur och ordning så upptäcker jag såklart att jag redan läst dem, alla utom del åtta, snacka om onödigt hemsläpande :)

NU väntar Harlan Coben och lite spänning :) Perfekt för en ny tågresa imorgon :)

 "The impossible could not have happened, therefore the impossible must be possible in spite of appearances." (Hercule Poirot i Mordet på Orientexpressen.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar