och så bidde de flera....

Blev förkyld under min andra semestervecka och får väl erkänna att förkylningar är utmärkta alibin till att läsa istället för att vara ute och svettas i solen :)

När jag funderat efter förra inlägget så kom jag faktiskt ihåg att jag läst en bok till, en av Nora Roberts som jag köpte för 49 kr när jag beställde den underbara boken "Och bergen svarade" av Khaled Hosseini. Den boken kan jag verkligen rekommendera. En varm skildring av människoöden i Afghanistan.


För er som undrar är det samma författare som skrev "Flyga drake", den boken har jag faktiskt inte läst ännu men ligger på min måste lista nu.

Har också betat av några böcker från hovleverantören, Mari Jungstedts senaste om poliserna på Gotland, inte speciellt minnesvärd. Sommarboken av Emylia Hall, en härlig bok och sen inte minst den mycket läsvärda Den siste goda människan av A J Kazinski. Den sista boken är en spännande bok om massmord och religion skriven av en dansk författare.


Just nu håller jag på med Arne Dahls senaste bok Blindbock. Den är väl rätt okej men det börjar bli tjatiga böcker på nåt sätt numera även om de fortfarande håller hög kvalitet.

En annan bok som jag också hunnit beta av sen sist är Den hemliga dottern av Shilpi Somaya Gowda. Jag gillar indiska böcker, de är så mysiga på något sätt. 

Sen får jag erkänna att jag hunnit läsa fyra stycken lite mer lättlästa Harlequinromaner...suck...jag är redan uppe i 18 st på den 19e.

Hur ska det här sluta?? ;)

Idag var jag ner till hovleverantören och hämtade två böcker till,  Zadie Smith NW och Alex Marwoods Onda flickor. Vi får se när de blir utlästa. Nästa vecka kommer nog inte bli lika intensiv :)






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar