Semesterblogg

Det var ett tag sen jag skrev, har varit bortrest och inte haft tillgång till nätet via dator.

Sen sist har jag i alla fall lyckats beta av fyra böcker, Onda flickor av Alex Marwood, en bok jag inte tyckte speciellt mycket om och inte bemödade mig att läsa ut.

Sen sist har jag också läst ut Blindbock av Arne Dahl, den jag skrev om i förra blogginlägget och NW av Zadie Smith. Ingen av dem trollband mig speciellt mycket.

På min semester i Dalarna köpte jag en pocketbok, den läste jag ut och gillade :) Bättre tillsammans av Sheila O´Flanagan, den listige bloggläsaren ser genast att författarinnan är irländsk...men visst så är det :)

http://www.bokus.com/bok/9789187319327/battre-tillsammans/

Just nu läser jag en lite mer deprimerande bok, en bok som gör mig väldigt känslosam och fundersam. Boken heter Bokklubben vid livets slut och är skriven av Will Schwalbe, boken är en sann historia och handlar om Will och hans mamma när hans mamma får reda på att hon har bukspottskörtelscancer och bara ett halvår kvar att leva. Tillsammans skapar de en rutin att läsa böcker, såna där som de aldrig hunnit med förut, såna som de kanske aldrig skulle ha läst. Har inte hunnit igenom boken ännu men har redan fått ett gäng tips på böcker som jag själv skulle vilja läsa. Många av dem är nog inte ens utgivna på svenska.


Återkommer med en lista på de böcker jag funderar på att läsa - måste göra en förteckning först :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar