Läsutmaning 3

Sakta men säkert går det framåt i min läsutmaning, sen sist har jag läst massor av böcker men bara två av dem platsar på listan.

Den ena boken "Pojken som byggde egna världar" av Keith Stuart är en underbar bok om en far och hans autistiske pojke. Den rekommenderar jag varmt till er. Boken kom jag över av en slump, det var den boken jag hittade på stadsbiblioteket när jag letade en bok att göra bookface med.

Den andra boken jag har bockat av på listan är Fiskarmännen av Chigozie Obioma. Boken handlar om några bröder i Nigeria som börjar fiska i en förbjuden flod. Den var rätt okej och faller nog många i smaken.

Vad jag betar av framöver får vi se, måste besöka min hovleverantör igen snart för att fylla på förrådet och tar med mig listan då :) Men innan dess ska jag läsa boken av Thomas Pynchon, det har jag lovat mig själv :)

Min nästa ambition är att försöka fixa alla böcker av Katie Fforde, hon skriver så mysigt böcker om kärlek, de flesta finns bara på engelska och därför kommer jag försöka leta efter några när jag besöker utlandet nästa gång. Helst begagnade så jag kan köpa flera :)



3. Tuppen och havet av Sara Paborn
4. Swede Hollow av Ola Larsmo
5. Pojken som byggde egna värlar av Keith Stuart
6. Förlorad i Nora Roberts värld av Ann Miller
8. Du är som du är av Melania Mazzucco
17. Fiskarmännen av Chigozie Obioma
18. Försoningen av Hannah Widell & Amanda Schulman
22. Pianostämmaren av Stefan Tegnemark
25. När Sverige var Finland av Herman Lindqvist




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar