Läsutmaningen 4 (och lite annat)

Jag har kommit in i en tid av läsfeber, ni vet de dagar man kan strunta i precis allt för att kunna sätta sig tillrätta med den där bra boken som bara måste berätta om sitt liv för dig. Igår hade jag en sån bok, den var inget speciellt egentligen men den ville bara ut på något sätt.

Började läsa den på tåget hem från Stockholm och avslutade den under kvällen, en mycket mysig bok av Katie Fforde. Ni kanske minns att jag skrev i förra inlägget att jag skulle försöka få tag i alla hennes böcker och det här är en av dem. 

Artistic licence

I min brevlåda har senaste Nora Roberts boken kommit, Förföljaren, det var en trevlig bok av henne, igen. Jag gillar NR, hon skriver bra.

Förföljaren



Eftersom jag snart ska iväg på äventyr har jag legat lite lågt med lånen från hovleverantören men jag har betat av alla jag haft hemma, även den mycket mystiska och inte speciellt bra boken Vineland av Thomas Pynchon, men jag får väl vara glad att jag kunde bocka av en siffra på min utmaning, 13, en bok vars omslag du ogillar och notera att det inte bara är omslaget utan själva boken också :)
Jag läste boken på svenska, men om någon skulle vilja läsa den så finns den faktiskt på engelska på Bokus/adlibris

Vineland

Vad det blir framöver får vi se :)

3. Tuppen och havet av Sara Paborn
4. Swede Hollow av Ola Larsmo
5. Pojken som byggde egna värlar av Keith Stuart
6. Förlorad i Nora Roberts värld av Ann Miller
8. Du är som du är av Melania Mazzucco
13. Vineland av Thomas Pynchon
17. Fiskarmännen av Chigozie Obioma
18. Försoningen av Hannah Widell & Amanda Schulman
22. Pianostämmaren av Stefan Tegnemark
25. När Sverige var Finland av Herman Lindqvist

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar