Katastrofen är nära!

Till min fasa har jag upptäckt att mitt favoritförlag inte finns längre!!

Minotaur är numera helt enkelt gamla vanliga Forum, det var ju så mycket enklare att söka på Bokus och Adlibris när man kunde skriva Minotaur och alla deras böcker kom upp.

Men allt har sitt slut, ännu har dock inte böckerna bakom Game of Thrones tagit slut, men eftersom jag är en gedigen nätsökare så har jag såklart letat fram att de två sista böckerna är på G. Dessvärre hinner de väl inte ge ut dem i takt med filminspelningarna så säsong 6 och 7 får vi nog vänta på ett litet tag till. Attans, för jag är så nyfiken på hur det går för min Jon Snow :) 

I helgen som var läste jag en rätt trevlig och charmant deckare. Badhytten av Olséni och Hansson. Den var riktigt underhållande, tänk er en blandning mellan Ove i en man som heter Ove och 100-åringen så får ni två av huvudpersonerna i boken :)  Jag lovar att ni kommer skratta ihjäl er, eller ja, i alla fall nästan på er :) Jag ser fram emot flera böcker av författarduon.

Badhytten på Bokus

Började i helgen även på en deckarserie av Fred Vargas, men nej...inte riktigt min boksmak. Den är nog väldigt populär men huvudpersonerna var väldigt skumma. Bye, bye bok.

Sen sist har jag också läst en bra bok i en ny fantasyserie, det värsta är att jag tyvärr varken minns titel eller författare, SÅ SMART av mig när jag nu vill veta hur det går för min hjälte! Men den fanns på bibblan så det kan inte vara omöjligt att hitta den igen :)

I en av de böcker jag får hem i brevlådan varje månad, mina slöböcker, så var det en tjej som sa något om att man skulle prova på nåt nytt varje månad i ett helt år. T ex ta 30 minuters promenad varje dag i en månad, det är inte helt dumt tänkt, man kan också tänka sig att unna sig att läsa 10 minuter varje dag i en hel månad :) LYCKA!

Men det jag tycker är allra bäst av det jag sett och hört den senaste veckan är det tips min coach på vv sa förra veckan. Hon gav en väninna rådet att avsluta dagen med tre bra saker som hänt den dagen, så skulle hon snart må mycket bättre. 

Mina tre bra saker som hänt idag är:

1 Lön :)
2 Jag fick ett fint paket från USA
3 Jag orkade stå vid skrivbordet nästan hela dagen - tack foten!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar