Det doftar vår....

och snön är nästan borta...hoppas den håller sig borta nu för jag har börjat cykla.

Var ju nyss i väg på semester på Gran Canaria och hade hela tre böcker med mig dit....på nåt skumt sätt hade jag fem med mig hem!!! Hur kan böcker bara föröka sig!!! Nå, jag erkänner att en av dem fick jag av en av tjejerna som var med och den andra köpte jag i ett litet bokstånd på ett shoppingcenter för 3 euro.

De tre jag hade med mig hann jag läsa ut, det trodde ni inte va? Men det är inga problem att läsa böcker trots att man är fyra fnissiga brudar på semester :) Den jag själv köpte läste jag nästan ut på planet hem och avslutade den i helgen.

Mamma har fastnat för en triologi om en familj från Helsingborg på 1600-talet, då Skåne var danskt. En av dem följde med ner på semestern och den andra har jag precis läst ut. Intressant att läsa om den tiden då så mycket var annorlunda. Började idag på Katarinas bok, fortsättningen på Ulrikas bok av Maria Gustavsdotter, den utspelar sig under precis samma tid fast i en prästfamilj, jag gillade Ulrikas bok mycket och som det verkar så kommer den här bli bra också :)

Serien om familjen Barkhe

Prästdöttrarna

Tur att jag inte skäms ett dugg över att erkänna att jag faktiskt hunnit med en bok till sen jag kom hem från semestern :)  Avslutade Den stumma flickan av Hans Rosenfelt och Michael Hjorth i lördags, det är skönt med avkopplande morgnar i fåtöljen :) Den boken var väl helt okej, kanske inte lika bra som de tidigare, det blir rätt lätt så när en författare ska skriva flera böcker i en serie.

Har lite bråttom med en bok, J, den jag blev rekommenderad av en kollega, jag hann inte med den innan jag åkte och på onsdag ska den vara tillbaka på biblioteket :S Det är bara att börja ikväll och läsa ut den senast onsdag morgon!! Hann ett helt kapitel igår innan mina ögon föll ihop...men det ska gå! Den verkar riktigt bra och lättläst!

När jag var på GC så fick jag såklart ett sms från hovleverantören att jag hade en bok att hämta och jag glömde bort det!!! Skulle hämta ut boken senast dagen efter jag kom hem och såklart tog de bort bokningen och gav den till nästa i kö :(  La in mig på reservation igen och och blev nummer 51 i kö...har köpt boken istället så jag slipper vänta till nån gång i sommar! 

Hundra omistliga ting

Nu börjar det också närma sig att åka till Stockholm för att se En man som heter Ove, jag har ju läst boken och skrattat gott och fällt en tår...bäst att passa på att sätta på sig vattenfast mascara när det nu blir dags att se pjäsen :) 

En man som heter Ove




Ha en fortsatt fin kväll mina vänner!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar