Vårkänslor i luften

När man pratar om vårkänslor så tänker nog de flesta på solen. Det gör jag också, men jag börjar också tänka på lata dagar på balkongen där jag kan mysa med en bok.  Dessvärre kan jag väl inte påstå att min gröna baden baden är lika skön som min fåtölj - min tron :) Här har jag avnjutit mången bok sen jag köpte soffan och fåtöljen :)


På jobbet idag kom en av lärarna in och sa att hon gillade min blogg, det är kul att så många tycker om den. Jag är inte världsbäst på att skriva men jag gillar att skriva och om någon av er hittar en bok ni gillar så är jag glad :)

I alla fall så gav hon mig ett förslag på en bok som heter J, skriven av Howard Jacobson, reserverade den genast hos hovis och redan ikväll hade jag fått besked att jag har den att hämta. Hon är lite nyfiken på att veta om jag kommer tycka om den, jag återkommer i frågan!

Försökte förklara för henne om en bok som jag gillade när jag var liten, en bok som jag gärna läste om flera gånger....såklart att jag inte kom ihåg vad den hette och när jag skulle berätta om handlingen så klantade jag till det också ;) men jag minns i alla fall att bokens huvudperson hade brutit benet och hittat en dagbok eller om det var brev som den läste.  Nu ikväll har jag även kommit på boktiteln :) Rosenmönstret av K.M Peyton. 
Är ni sugna på att låna den så finns den tyvärr inte i Västerås, googlade lite och hittade den i Stockholm.

Länk till boken på Wikipedia

I helgen har jag läst en bok som var lite speciell, "All inclusive", den handlar om författaren CG som får ett rätt speciellt jobb och åker till Guadeloupe för att skriva en bok....ingenting är vad det verkar. 

Jag har precis börjat på Helveteselden av Karin Fossum, den börjar hemskt med mord (oväntat) på en mamma och hennes femårige son.

På fåtöljen väntar del två i serien om Winston Churchill och En mörkare himmel av Mari Jungstedt/Ruben Eliasson. Den sistnämnde är den första i en planerad serie som utspelas på Kanarieöarna. Jag tror den är bra, hennes tidigare om polisen på Gotland började bli uttjatad så jag ser fram emot en ny karaktär. 

Nästa vecka börjar den nya Arne Dahl serien, den ser jag fram emot, även om jag vet att böckerna är mycket bättre så är jag rätt förtjust i Shanti Roney :)


"Du kan kapa av alla blommor men du kan inte stoppa våren från att komma."
Pablo Neruda 1904-1973





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar