När bokmalar slöar till.....

Det finns dagar då även en bokmal inte orkar läsa...men....så kommer de dagar man blir väldigt lässugen och inte har NÅT alls att läsa....att sen bokhyllan är proppad med många bra böcker har ingen betydelse för de passar absolut inte....just då....sen kan det gå en dag och då duger de igen.

I veckan som gått har jag inte haft så många nya böcker att läsa men har gått och petat på alla i bokhyllan och ingen av dem dög såklart. Men så fick jag för mig att jag skulle läsa om en triologi och just nu håller jag på med del tre. Antar att jag måste bege mig till Hovis och proviantera lite nya böcker....det där med tid har varit lite si så där på sista tiden...har haft så mycket annat för mig som varit ja...roligare...än att cykla ner till stan

Boken kommer skulle finnas för oss väldigt upptagna människor också :) 

Nästa vecka tänker jag glömma lite böcker överallt :) På stadshuset, på Cinderella och nånstans i Stockholm :)

Det är ett trevligt sätt att rensa bokhyllan på böcker man tycker är bra och gärna vill dela vidare till andra :)

Har även skänkt lite böcker till Röda Korset, har lite fler som jag ska ta dit. Gillar att saker jag njutit av kommer till nytta för andra människor.  

* * *
"Har vi en gång vant oss att hämta vår fröjd och tröst i böckerna, så kan vi inte undvara dem."
Astrid Lindgren, Har boken en framtid? Samuel August från Sevedstorp och Hanna i Hult (1975)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar