Hösten närmar sig igen...

Jag ber om ursäkt till mig själv och er, lusten att blogga har inte varit stor och dessvärre har jag inte läst så mycket heller.

Just nu pågår #glöm en bok, en nationell uppmaning till att glömma böcker lite överallt så nån annan kan få chansen att läsa en bok du tyckte mycket om.

Jag själv har bara lämnat en bok, eftersom jag inte är hemma just nu så har jag lite svårt att gå igenom bokhyllan och hitta en bok som jag skulle vilja glömma :)

Men boken jag har glömt var den mycket roliga boken jag läste förra sommaren om ica-handlaren i Göteborg som sålde lite småsuspekt köttfärs :) Om jag nu bara kunde komma på vad den hette :)  Jo, just ja, Blandfärs, jag skrattade så tårarna rann åt de tidvis rätt bisarra saker som hände i boken...

Själv har jag inte hittat en glömd bok ännu, men hoppas jag hittar en bra som jag inte läst.  Asch, det fanns faktiskt en på jobbet i morse, men eftersom jag redan läst den så tänkte jag att nån annan kunde få chansen att få den glömda boken :)

För några veckor sen blev jag tipsad av en kollega att läsa en bok om en journalist som bytte livsstil och i samma veva gick ner i vikt. Det peppade mig till att börja promenera, så just nu går jag 25-30 min varje morgon och känner mig jättepigg och utvilad när jag kommer till jobbet :)  Vi får se hur det blir när det blir mörkt, kallt och halt...lusten kanske försvinner då :)  Men som hon i boken gör, det är bara att flytta aktiviteten inomhus och simma eller gymma. 


Har några böcker på gång, 3-4 stycken så vi får se när nästa blogginlägg kommer, nån måste väl vara värd att rekommendera vidare till er :)

Ha en fin kväll!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar