Glömma böcker

Jag är ju med i en facebookgrupp som heter Vi som glömmer/lämnar böcker och jag har faktiskt bidragit till stacken med hela fyra stycken. 

Är ni inte med, gå med och glöm lite böcker ni också :)

Den första boken glömde jag på Wiks folkhögskola och de andra på Centralen i Västerås, på flygbussen på väg till Arlanda och på mitt hotellrum i Dubai :)

Ja, jag såg till att boken jag lämnade i Dubai var på engelska :) Antingen så blev städaren glad eller så kastade han den åt fanders men gav bort den gjorde jag i alla fall :)

Hade med mig tre pocketböcker på resan till Dubai. Hur mycket läste jag då? Ingenting, inte ens på flyget...det fanns för mycket annat trevligt att göra.

Får bättra mig, jag har saknat att läsa nåt trevligt och mysigt så här när september närmar sig sitt slut. Det finns en sång jag gillar, den är väl inte så munter i och med att den handlar om sångarens pappas död, men den heter Wake me up when September ends och jag tycker den är så vacker, sommaren är slut och nu kan han börja leva igen :)

Har börjat läsa på min tjocka bok om Finlands svenska historia och börjar närma mig Gustav Vasa tiden och en bra bit på väg in historien.

När den är klar tror jag att jag behöver lära mig lite mer om Gustav den tredje så jag får väl börja läsa den :)

Trevlig läshöst alla vänner :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar