Det var länge sen....

men varken tid eller lust har funnits till att läsa, det är konstigt men...så är det ibland. Jag tror jag har läst en bok i maj....eller var det i april? Nå, skit samma...

Var ju nyligen i Berlin på studieresa med några elever, besökte några av de kända sevärdheterna som Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie och det mäktiga Judiska monumentet.

Började tänka på hur muren egentligen gick, såg några spår av var den möjligen gick, numera nymodiga hus bredvid de äldre mycket vackrare.
Jag vet ju att det var två murar, trots att man säger muren och inte murarna, för det fanns ju ett ingenmansland emellan. Beslöt mig för att hitta en bok för att läsa mer och tror att jag hittat en jag kan låna hos hovis, men det får bli nån dag när jag har tid att åka ner dit.

I Berlin besökte vi också ett gigantiskt varuhus, Dussman Kulturkaufhaus, där de hade massor av böcker och musik. Köpte två böcker på deras "The English Bookstore" eftersom jag nog allt måste tillstå att min tyska är rätt usel efter 27 år :) Därinne i den engelska lilla vrån hade de en Jane Austen hylla, med böcker på temat Jane Austen, Mr Darcy osv....de två böckerna som smög hem...hittade jag såklart där :) Två romantiska romaner, såklart när jag hittade dem där :)

Vem av oss drömmer inte om en egen Mr Darcy? Nja, han kan väl i alla fall låta bli att vara så stolt ;)  Han får gärna se ut som Colin Firth gjorde när tv-serien spelades in :)

 I detta myller av saker på Dussman såg jag en perfekt present till min väninna som snart fyller år :) Med det låter jag både er och henne fundera ett tag :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar