En riktig feting och en lite tunnare typ

I helgen har jag unnat mig att läsa, krypa ihop i fåtöljen och bara mysa med en god bok. 

Började med Elisabeth Georges senaste om Kommissarie Lynley och Barbara Havers. Den boken börjar där den senaste slutade, med kidnappningen av Havers granne Azhars dotter.

Även om jag gillade boken väldigt mycket så kan jag tycka att den var lite väl tjock, och varför låta kidnappningen vara avklarad i mitten och ha ytterligare en historia efter det. Nåja, det är väl därför hon är författare och inte jag :)

Den lite tunnare typen jag ägnade mig åt i helgen var den senaste boken om Damernas detektivbyrå där mma Ramotswe och mma Makutsi löser mysterier igen. Även om boken såklart är välskriven och helt klart i samma stil som de förra börjar jag på nåt sätt tröttna på karaktärerna.  Det har kommit ut 14 böcker om dem och det är som om författaren själv på nåt sätt börjar tröttna och bara skriver för att.

Nu när dagarna blir ljusare och ljusare, klockan är sex på morgonen och jag har precis sett solen vakna upp, så blir vi piggare, vi vaknar upp ur något sorts ide och längtar ut i solen och värmen. 

Våren är inte riktigt här ännu, men snart kan jag göra i ordning min lilla balkong till ett nytt läsnäste och njuta av vår och sommar utomhus igen.

Så mina vänner, invänta våren och dess underbara fina lässtunden :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar