Grått och trist i februari

Januari har kommit och gått, grått och trist har ersatt det vita kalla. Nu känns det ännu mer angeläget att kura ihop i fåtöljen och mysa med en bra bok.

Summerade antalet böcker jag läste under januari och det slutade på 18 st, nog en rätt normal månad för mig.

Jag har däremot varit väldigt olydig och inte läst klart den feta historieboken om när Finland var svenskt och lånetiden gick ut imorgon…så jag var tvungen att lämna tillbaka den idag. Dock har jag gjort som en kollega rådde mig till, köpt den :) Den kommer hem i brevlådan tillsammans med en annan bok som jag också längtar efter.
 

Att hämta hos hovleverantören hade jag 438 dagar, ännu en icke skönlitteraturbok som jag förhoppningsvis kommer gilla.

Började läsa 101 historiska myter, men tyckte den var rätt fjantig så jag la den åt sidan och lämnade tillbaka den idag. 

Har börjat beta av den hög med icke-låneböcker som sedan länge funnits bredvid sängen, en lite smårolig bok om en kvinna med fräknar har jag läst ut idag. Den får väl räknas som bok 1 i februari med tanke på den jag hivade åt sidan inte blev färdigläst :)

På min teve just nu rullar Bones, jag minns när Bones började sändas, serien skulle baseras på Kathy Reichs böcker. Blev lite besviken då böckerna handlade om en annan personlighet, men serien växte och jag gillar den jättemycket numera.

Jag läste i nån tidning att J.K Rowling, som skrev om Harry Potter, ångrade att hon lät Hermione och Ron bli ett par, att Hermione och Harry skulle ha passat bättre ihop, som om det spelar nån roll när det ändå inte blir nån bok om Harry som vuxen :)

Idag är telefonkatalogen en relik, den ges inte ut av Telia/Televerket längre, men när jag var liten var telefonkatalogen en efterlängtad present. Jag gillade att läsa på de sidor som hade information. Det var som en helig bibel på nåt sätt. Idag finns Eniro, där man istället kan hitta den relevanta informationen, men telefonkatalogsbibeln var bäst.

När jag gick i trean, tror i alla fall det var då, så fick min klass, och alla andra vara med i en tävling där vi skulle måla/rita bilder och vara med och tävla om att få vår bild som förstasida på en av telefonkatalogerna. Jag vann inte men bilden finns kvar än idag. Minns däremot att en av mina klasskamrater, Lars, fick sin bild på en av katalogerna. Min bild har länge hängt hos pappa men vid deras flytt fick bilden flytta hem till mig, jag är rätt stolt över den, trots att jag målade blå moln på vit himmel ;) Bilden liknar nog det alster jag skulle få fram idag också :)



Länge leve telefonkatalogen!!! :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar