Bokvintern går mot sitt slut...

Det har varit olympiska spel i vinter,  de svenska deltagarna har haft ett bra spel och vunnit en massa fina medaljer. Tyvärr har OS inneburit lite mer tv-tittande än vanligt och mindre läsande. Men jag har hunnit läsa en del ändå, bl a Tango för vilsna av Lucy Dillon. En trevlig feelgoodbok som jag ganska fort läste ut.

Nu håller jag på att beta av alla Jack Reacher böcker jag fått låna av mamma. Det är kul att fler än jag gillar böckerna om honom.

En bok som jag väntar på med spänning är den sjätte delen i krönikan Släkten, boken kommer i höst och ska skrivas av Elisabeth Nemert. Spännande! Jag minns hur jag en dag av en slump råkade läsa nånstans om att Historiska media skulle börja skriva den här serien, sedan dess är jag fast i den svenska historien.

Nu när dagarna blir "längre" känner jag mig piggare och snart får jag inviga balkongen igen...eller ja....snart....det dröjer nog till i slutet av april i alla fall :)

Jag börjar bli trångbodd i mina bokhyllor, det börjar bli dags att antingen skaffa fler hyllor, köpa mindre böcker eller rensa...nummer två blir det inte i alla fall :)

Om jag någon gång skaffar större lägenhet ska jag ha ett bibliotek :) Med en skön läsfåtölj och en massa fina böcker runt om. Helst av allt drömmer jag om ett sånt där bibliotek jag sett att de har i brittiska lantidyller.

Just nu drömmer jag om att få åka till London igen, kanske blir det av till hösten. Får klara av resan till Berlin först :)

Ikväll blir det inga böcker lästa, det är spännande som 17 i hockeyn och det blir prio 1 :)






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar