Bye bye lata semesterdagar

I år känns det bra att börja jobba efter fem lata semesterveckor.

Trots att jag haft mycket för mig på semestern har jag kunnat koppla av och känna mig ledig. Har betat av närmare 40 böcker (nå erkänner att några av dem var av den lite lättare kvaliteten)

I helgen som var besökte jag vännen Micaela i Stockholm och packade två av dessa lättviktare, var väl inte speciellt förvånad att de tog slut innan jag åkte hem. Men i bokhyllorna hos nämnde vän finns många guldklimpar, undrar om jag ska ta en större väska nästa gång och smyga ner lite fler böcker ;)

Micaela hade köpt fyra böcker i New York när hon var där och dessa fyra lät intressanta allihop. Fick låna en av dem och den tänkte jag ha med som läslektyr på tågresan imorgon. Engelska böcker tar på något sätt längre tid att läsa ut än svenska ;) Jaja syster, vartannat ord läsningen funkar inte så bra då :)

När jag skulle åka hem i tisdags hade hon ett ärende i Gamla stan så vi strosade runt där lite grann. Hamnade på The English Bookstore och jag kom hem med en trevlig bok. En sån där myspys roman om kärlek som jag gillar att läsa om när jag läser engelska böcker :)

Fick låna ytterligare en bok av Micaela, en av Philip Pullman, Skuggan från norr, boken var mycket bra och jag gillar Pullmans berättarstil. När jag fyllde 30 fick jag Guldkompassen av min kusin Peter och fastnade för dem. 

Innan jag åkte till Stockholm, läste jag en mysig liten kort bok som heter Gubbe och katt, mycket charmig :)

There are worse crimes than burning books.  One of them is not reading them.  ~Joseph Brodsky


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar