Blogguppdatering

 Det senaste året har jag läst enormt mycket, det blir lätt så när man har mer tid att läsa.

Min hovleverantör i Uppsala har jag beställt massor av böcker från, rensat bokhyllan en gång och snart måste jag göra det igen.

Känner att jag i och med att jag börjat läsa väldigt mycket på engelska så jag både vässat min engelska och lärt mig massor av nya ord.

En annan sak jag tycker har varit bra med våren 2021, det är alla dessa mysigt boksläpps AW, författarträffar och you name it. Istället för att åka iväg till Stockholm eller andra orter har man kunnat sitta hemma i soffan och lyssna på hur inspirationen kom till massor av böcker.

Ser också fram emot att kunna få åka på Feelgoodfestivalen i augusti, om nu coronaläget tillåter såklart :)

En kul sak med The English Bookshop i Uppsala är att de förutom att ta hem precis vad jag önskar, ibland så skickar de ett uppmuntrande mejl med boktips åt en :)  

Deras bokklubb är riktigt bra, man får så bra böcker hemskickade, nu senast The Thursday Murder club av Richard Osman, nyss utgiven på svenska. Helt underbar bok om ett gäng pensionärer som löser mord, klart läsvärd!

Läser just nu en bok som jag fick genom bokklubben för några månader sen, okänt vilken månad, men kan vara så illa som förra året, har haft en rejäl hög att beta av. Den handlar om en 73-åring privatdetektiv som hjälper sin internetdejt att bli fri från mordmisstankar, då tre av de boende på hennes jobb blivit mördade under hennes nattpass.

Fick för någon vecka sen en fråga från en vän om hur många böcker jag kan läsa i veckan, jag svarade att det beror på men allt mellan 2-6 böcker kan jag beta av och då beror det på om de är på svenska eller engelska. De engelska böckerna tar längre tid att läsa.  Fick samma fråga i början av veckan från en kollega, ja vad ska man säga :)

En av de böcker jag nyligen läst ut, en engelsk, så utspelade den sig i Skottland, jag upptäckte att jag började tänka att personerna i böckerna pratade med skotsk dialekt (eller ja, en av mig inbillad korrekt dialekt :) )

Jag följer ganska många bokförlag på Instagram och där presenteras en hel del nyheter, några köper jag, några lånar jag via biblioteket, några kör jag via storytel.

Behöver du tips?

Historiska media

Lovereads

Norstedts

Bonniers

Harper Collins Nordic (inte bara Harlequin)

Lind & Co

Modernista

Piratförlaget

Printz Publishing


Följer också Bokus, Adlibris och Akademibokhandeln och så min favoritgrupp på Facebook - Feelgoodfredag :)







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar