I sommarens soliga dagar....

Inte för att sommaren hittills bjudit på så många varma dagar även om vi haft lite sol här och där :)

Fick en pocketbok i sommarpresent i år igen, med förhoppningen om att det skulle bli fina dagar då man kunde ligga i hängmattan och läsa. Fina dagar är alla dagar man kan läsa :) Oavsett väder.

Nu har tiden kommit då jag hinner och orkar läsa massor av böcker, fem veckors härlig semester tillsammans med massor av nya vänner :) För visst kan man väl kalla en bok för en vän, ibland till och med en kär vän?

I alla fall har jag några hundra kära vänner i bokhyllan och de börjar föröka sig igen :) Förstår inte alls varför.

Under våren har jag varit dålig på att uppdatera bloggen med vad jag läst och tyvärr får jag väl säga att jag valt att prioritera bort den. Men läst har jag och inte så lite heller, har precis läst ut Jan Mårtensons senaste om Johan Homan, tyvärr börjar de bli lite banala och rätt förutsägbara. Men de är underhållande och så länge Jan Mårtenson skriver dem kommer jag läsa dem.

Har precis läst ut en bok av Kate Morton också, Dimmornas lek, boken var underhållande och lättläst.  Kates senaste bok har precis kommit ut på svenska och jag står i den evighetslånga kön hos hovleverantören. 

Nyligen läste jag även ut Elisabeth Georges senaste mastodontroman, det är lite skillnad på hennes och Jan Mårtensons deckare :)

Just nu håller jag på med den senaste myspysdeckaren av Christina Olseni, Fågelskådaren, där de härliga människorna i Falsterbo.  Har inte hunnit mer än första kapitlet så jag vet inte om den är bra än, men rolig lär den bli.

Hoppas ni alla får en skön sommar!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar