Semesterläsning (5 veckor)

Hände några olyckor under semestern jag har tydligen köpt på mig massor av böcker. Både svenska och engelska...nåja...det kommer en höst också.

Några har jag läst ut men väljer att inte berätta mer om dem, då de var helt okej men kanske inte minnesvärda. 

Däremot behöver jag säga att även om boken Följ med mig blev nåt annat än jag förväntade mig så grät jag floder på slutet, det är rätt ovanligt för mig att jag blir så gripen av en bok.

Har ni nån gång funderat på om mordoffer kan komma tillbaka och lösa sitt eget mord? Inte jag heller, men författaren till "My murder" har gjort det :)

Det är inte en vanlig deckare utan mer en scifi deckare,  huvudpersonen blir klonad efter sin död och återuppstår som en ny person i sin gamla skepnad, alla minnen utom de senaste finns kvar då hon minns inte sitt eget mord. Tillsammans med ett av de andra offren för seriemördaren så börjar hon försöka komma ihåg vad som hände vid dödsfallet.  Det är en udda bok och kanske inte min favoritbok den här sommaren,men fullt läsvärd. Boken kom som en månadsbok från UEB nån gång under 2023 så den har legat ett tag på TBR-listan.

Apropå månadsböckerna från UEB, så har jag valt att ta en paus eftersom högen bara blev större och större  :)

Nästa bok körde jag "lotteri" på, inser att det är nog så jag får göra med resten. 

Gissa vilken bok jag fick?  Jo, en bok jag valde ut på shoppingturen till Uppsala sist, en bok om en kvinna som löser sitt eget mord. Den här boken var mycket roligare än den första. I den här kommer kvinnan till limbo där hon måste bevisa att hon mördats annars får hon tillbringa tiden mellan "självmordet" och den planerade döden i limbo. Det vill hon inte så hon tar hjälp av sin fiende (granne) som eftersom hon snart ska dö är den enda som kan se henne. En efter en faller de potentiella skyldiga bort tills bara en är kvar.....

Drog en ny lott nu på morgonen, det blev en svensk roman som utspelar sig 1961 när Berlin blir avspärrat.  Boken var bra och troligen en jag fått från mamma.

Nästa bok blev ytterligare än från senaste shoppingturen till UEB, en YA bok om två ungdomar som har sommarjobb som förhållandeförstörare och efter två år går det kanske inte riktigt som planerat längre. Den var rätt underhållande :)

Erkänner även att jag läst/lyssnat på några via Storytel,  men som tidigare är de inte nämnbara utan de räknar jag som fusk.

Bok 1 Cathrine Kirwan A lesson in malice

Bok 2 Maria Adolfsson Fallvind

Bok 3 Hannes Lyckholm  Rödhake: Dödstyst

Bok 4 Yasunari Kawabata Snow country

Bok 5 Sophie Sullivan A guide to being just friends

Bok 6  Rachel Lynn Solomon Wheather girl

Bok 7  Colleen Oakley Tanner & Louise 

Bok 8 Jenny Bayliss A december to remember

Bok 9 Nora Roberts Det perfekta offret  (biblioteksbok)

Bok 10 Ruth Kvarnström Jones De fenomenala kvinnorna på Grand Hotel ❤️

Bok 11 Jason F. Wright The cross gardener ❤️

Bok 12 Celia Fremlin The long shadow

Bok 13 Richard Osman The last devil to die

Bok 14 Tom Mead Death and the conjuror

Bok 15  Catherine Isaac Följ med mig ❤️

Bok 16 Katie Williams My murder (Blev till sist bok 20) (rörigt jag vet, men jag påbörjade den och höll den på halster)

Bok 17 Kiley Dunbar  Semesterbokhandeln

Bok 18 Averil Kenny  Ryktet om systrarna Hamilton

Bok 19 Julie Shackman The Bookshop by the loch

Bok 20 Johanna Mo Brottsjön (egentligen Bok 15)

Bok 21 Maz Evans  Over my dead body

Bok 22 Set Mattsson  Delad stad

Bok 23 Adriana Mather  The breakup artists


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Eftertänksamt?

Blogguppdatering

Slutet gott,allting gott