Mot mörkare tider

Nu när vi kommit in i augusti och kvällarna börjar bli  mörkare igen så känns det lättare att ta sig tid att sitta i fåtöljen och läsa, och OS är över....

Nästa bok jag lottade fram påbörjade jag för ett par veckor sen och liksom förhalade och lyssnade istället på några timmar på Storytel. 

Den var lite småskum i början och handlar om Donna som möjligen kan klassas som häxa,  nån mördas i deras  avkrok av Cornwall och hon börjar lösa mordet för att själv slippa dömas för mordet.

Det fanns säkert nån orsak till att jag ratade den från läshögen i över ett år. Enligt baksidan låter den helt normal och det var den också.

Sen råkade jag smyga till mig en av andra utan att dra lott , fy på mig :)  Boken var smått underhållande men inte mer.

Eftersom jag börjat jobba igen så blir det inte riktigt lika mycket läst, men jag lyssnar på något lättläst när jag promenerar och ibland när jag lägger pussel. Då behöver det inte vara något med substans i så jag väljer nåt random på Storytel, nån av de flera hundra jag markerat som kanske.  Vi räknar inte de jag startat och dissat  :)

Efter att ha läst klart de första två drog jag en ny lapp och fick upp nummer 24, haha,  det var den bok jag läste i förväg så jag drog en ny och fick Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt roman om en kidnappad pojke, den var väldigt lättläst även om den hade ett allvarligt ämne.

Har dragit en ny bok men den tar jag i nästa inlägg.


Bok 1 Cathrine Kirwan A lesson in malice

Bok 2 Maria Adolfsson Fallvind

Bok 3 Hannes Lyckholm  Rödhake: Dödstyst

Bok 4 Yasunari Kawabata Snow country

Bok 5 Sophie Sullivan A guide to being just friends

Bok 6  Rachel Lynn Solomon Wheather girl

Bok 7  Colleen Oakley Tanner & Louise 

Bok 8 Jenny Bayliss A december to remember

Bok 9 Nora Roberts Det perfekta offret  (biblioteksbok)

Bok 10 Ruth Kvarnström Jones De fenomenala kvinnorna på Grand Hotel ❤️

Bok 11 Jason F. Wright The cross gardener ❤️

Bok 12 Celia Fremlin The long shadow

Bok 13 Richard Osman The last devil to die

Bok 14 Tom Mead Death and the conjuror

Bok 15  Catherine Isaac Följ med mig ❤️

Bok 16 Katie Williams My murder (Blev till sist bok 20) (rörigt jag vet, men jag påbörjade den och höll den på halster)

Bok 17 Kiley Dunbar  Semesterbokhandeln

Bok 18 Averil Kenny  Ryktet om systrarna Hamilton

Bok 19 Julie Shackman The Bookshop by the loch

Bok 20 Johanna Mo Brottsjön (egentligen Bok 15)

Bok 21 Maz Evans  Over my dead body

Bok 22 Set Mattsson  Delad stad

Bok 23 Adriana Mather  The breakup artists

Bok 24  Jo Silva The wreckers curse

Bok 25 Rachel Lynn Solomon The ex talk

Bok 26 Sofie Sarenbrant/Carina Bergfeldt Födelsedagen 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Eftertänksamt?

Blogguppdatering

Slutet gott,allting gott