När man längtar efter vår

 Jag har under vintern lidit av en hosta som knappt ville ge med sig, fick äntligen astmamedicin då jag sen tidigare visste att jag kan få förkylningsastma under vintern pga av att det är då torrt och kallt. Det gör att jag ändå just nu trots att det är kyligt inte har då mycket emot att hålla mig inne, jag har ju min bokhög att roa mig med. 

Men jag ser fram emot lite bättre väder så jag kan få göra iordning på min balkong.

Nästa bok jag betat av är en bok som kom i min adventskalender från Uppsala English Bookshop och det är en genre jag normalt inte läser, dock är det bra att vidga sina vyer litegrann. Boken heter Snow country och är skriven av den japanske författaren Yasunari Kawabata. Vi möter Shimamura som reser till de japanska snöbergen flr att leta reda på en geisha. Det var inte min favoritbok om vi säger så....

Eftersom jag var lite upptagen med annat förra veckan så avslutade jag inte så många böcker  men en av de som råkade komma och fylla på högen smet med :) En lättläst feelgood som jag gillade (del tre i en serie).

Just i denna stund har jag precis läst ut den andra av de tre nya som kom förra veckan, jag vet, jag lider av nyhetens behag eller nåt, men den var riktigt trevlig och handlade om två kollegor som försökte få ihop sina chefer igen efter att de skiljt sig. 

Idag är det 1 maj och det känns lyxigt med en ledig dag mitt i veckan, så förutom att ha läst ut boken så ska jag ta hand om några måsten, det ska bli sol och värme idag och vad bättre än att passa på att fixa på balkongen så den är klar för uteläsning :)



Bok 1 Cathrine Kirwan A lesson in malice

Bok 2 Maria Adolfsson Fallvind

Bok 3 Hannes Lyckholm  Rödhake: Dödstyst

Bok 4 Yasunari Kawabata Snow country

Bok 5 Sophie Sullivan A guide to being just friends

Bok 6  Rachel Lynn Solomon Wheather girl


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar