Drömmar och verklighet

Min dröm är att ha ett helt rum fullt med böcker, hade jag ett extra rum så skulle jag inreda det till ett bibliotek. Bokhyllor från golv till tak och min sköna fåtölj, eller möjligen den sköna möbeln jag råkade få syn på på Instagram för nån månad sen Det var en sängfåtölj att dö för.

Men just nu får mina bokhyllor dubbla rader tills jag orkat rensa ut bland mina dyrgripar :)

Har läst ut bok två från bokhögen och den boken utspelas på fiktiva Doggerland i början av pandemin. På ett sätt är det viktigt att böcker behandlar pandemin men ibland blir inte historierna tillräcklig bra när verkligheten trillar in. Boken var okej i alla fall  lättläst och man kunde inte lista ut mördaren i början av boken.

Måste även erkänna att.....det tyvärr kom hem tre nya böcker..oops...

Men innan jag börjar på dem måste jag säga att bok tre var en mycket trevlig bok, eller ja, det dog ju en del i den så kanske lite otrevlig ändå. Den boken har inte funnits i högen så länge, utan bara sen senaste bokrean då mamma köpte den och den sen fick ny adress igen. Jag har totalt missat Västeråsarens böcker,  måste reservera fortsättningen om Anders Rödhake hos Hovleverantör då jag absolut inte bör öka på bokhögen hemma :)


" I have always imagined that paradise will be a kind of library."

– Jorge Luis Borges


Bok 1 Cathrine Kirwan A lesson in malice

Bok 2 Maria Adolfsson Fallvind

Bok 3 Hannes Lyckholm  Rödhake: Dödstyst



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar