När man påbörjar något ......

Det börjar kännas lite tomt, ni vet, så där man ibland kan känna när en tv-serie tar slut. Det är något som saknas. I det här fallet är det att min lista och jag har märkt att jag börjar dra mig för att läsa de där böckerna som jag lånat hem för att bocka av de sista siffrorna.

När jag var till hovleverantören för att hitta en bok av en sydamerikansk författare så googlade jag på just sydamerikanska författare och hittade jättemånga bra namn, men min hovleverantör hade bara dessa författare på portugisiska och eftersom jag inte hinner lära mig språket innan året tar slut så fick jag söka lite mer och hittade en kvinna som heter Vanessa Barbara och en bok som heter Salladsnätter. Som många andra böcker jag läst i år och bockat av på listan så köper man grisen i säcken och får bara hoppas att de är bra. Salladsnätter var en trevlig liten bok om en man som heter Otto, hans grannar och "vänner" och utspelar sig i en liten by i Brasilien. Boken är riktigt underhållande och charmig, men man får en känsla av att det saknas något på slutet.

Salladsnätter

Jag har dragit mig för att läsa ut de sista böckerna, men nu är det bara två böcker kvar, för jag har läst Per Anders Fogelströms I kvinnoland.

På min byrå har jag de två sista böckerna, en samling essäer som jag ska läsa ut innan jag börjar på min historiebok, en engelsk om boksmugglare, tänkte den var rätt aktuell ihop med min lilla lista. Återkommer om jag tycker den är bra :)

Den senaste tiden har jag läst och läst, det har rasslat in böcker från biblioteket och jag har läst massor av intressanta böcker, några bästsäljare men även lite andra böcker. Hittar ganska mycket genom att följa bokförlagen på Instagram, de lägger ut nyheter där och jag är hyfsat snabb på att reservera det jag ser där :)


Biblioteket har påbörjat sin egen lista, där man ska utnyttja bibliotekets alla delar, lyssna på musik, läsa böcker och troligen utnyttja personalen. Så nu har jag en ny liten lista att beta av :)  Och chans att vinna presentkort :)




1. EN BOK SOM HANDLAR OM SPORT Legenderna av Hasse Andersson

2. EN RESESKILDRING  Lady på luffen av Barbro Leggat

3. EN BOK DÄR EN TUPP NÄMNS Tuppen och havet av Sara Paborn

4. EN BOK SOM HANDLAR OM EMIGRANTER Swede Hollow av Ola Larsmo

5. EN BOK MED ETT OMSLAG DU KAN GÖRA ETT BOOKFACE MED Pojken som byggde egna värlar av Keith Stuart
6. EN BOK SOM HANDLAR OM BÖCKER Förlorad i Nora Roberts värld av Ann Miller

7. EN BOK AV PER ANDERS FOGELSTRÖM I kvinnoland

8. EN BOK AV EN FÖRFATTARE DU INTE LÄST TIDIGARE Du är som du är av Melania Mazzucco

9. EN BOK AV EN FÖRFATTARE FRÅN ASIEN Vegetarianen av Han Kang

10.EN BOK SOM UTSPELAR SIG I FINLAND Huggarna av Roy Jacobsen

11. EN BOK DÄR TITELN ÄR EN FRÅGA Varför har du ritat siffror på din arm farmor? Rolf Tardell

12. EN FAKTABOK OM HISTORIA

13. EN BOK VARS OMSLAG DU OGILLAR Vineland av Thomas Pynchon

14. EN BOK DÄR HUVUDPERSONEN HAR DITT DRÖMYRKE På väg mot döden av Stephen Booth
15. EN BOK MED ÖVER 500 SIDOR Odinsbarn av Siri Pettersen

16. EN BIOGRAFI ELLER MEMOAR Sluta aldrig gå av Christina Richardsson

17. EN BOK SKRIVEN AV EN FÖRFATTARE FRÅN AFRIKA Fiskarmännen av Chigozie Obioma

18. EN BOK SOM ÄR SKRIVEN AV TVÅ FÖRFATTARE TILLSAMMANS Försoningen av Hannah Widell & Amanda Schulman

19. EN BOK SOM BLEV EN FÖRFATTARES SISTA VERK Genom natten av Stig Saetherbakken

20. EN SAMLING ESSÄER ELLER KOLUMNER

21. EN BOK AV NÅGON SOM VUNNIT NOBELPRISET Tolkningar av Tomas Tranströmer

22. EN BOK SOM EN PENSIONÄR REKOMMENDERAT Pianostämmaren av Stefan Tegnemark

23. EN BOK SKRIVEN AV EN FÖRFATTARE FRÅN SYDAMERIKA Salladsnätter av Vanessa Barbara

24. EN BOK MED FÄRRE ÄN 150 SIDOR Slag av Lena Bezawork Grönlund

25. EN BOK SOM DU HAFT SOM HYLLVÄRMARE I MER ÄN TVÅ ÅR När Sverige var Finland av Herman Lindqvist

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar