När dagarna blir kortare och mörkret faller på

då tycker jag att det är skönt att krypa upp i soffan/fåtöljen/sängen och bara sjunka ner i en bra bok.

Just nu har jag 10 böcker hemma och har insett att jag behöver ha lite bättre koll på när böckerna måste lämnas tillbaka så jag har börjat sätta post-its på dem med återlämningsdatumet, på så sätt känner jag mig tvungen att ta den med kortast datum först istället för den där som kanske känns mer lockande.

Upptäckte idag att jag på något skumt sett hade två likadana böcker hemma, Samtal med vänner av Sally Rooney (tillbaka 6/10 samt 10/10) och förstår inte riktigt hur det har gått till :) Nå den ena fick följa med ner till hovleverantören.

På tal om hovleverantören så har de gjort om lite i huvudentrén, det är jättefint och de i personalen jag har pratat med tycker att det har blivit mycket bättre. 

En av de böcker jag hade med mig ner till biblioteket var Peter Robinsons senaste bok om Alan Banks, jag gillar brittiska deckare och allra helst om jag varit i staden de utspelar sig i. Som Rebus, han som glider runt i Glasgow, där har jag ju tillbringat några dagar. Eller kommissarie Morse och hans Oxford, det känns mycket roligare om man kan föreställa sig hur huvudpersonerna går på de gator där du själv gått. 

En av böckerna jag har hemma är "Operation tungt vatten" (4/10) av Neal Bascomb. Den ska bli intressant att läsa.

Men innan jag får börja läsa den måste jag läsa ut  Fredrik Backmans "Vi mot er" (21/9) om den lilla orten som lever på sin hockey. Boken är andra delen i en serie och i somras läste jag del ett, "Björnstad".

I nästa inlägg ska jag avsluta min läslista för 2017 med en samling essäer och en historisk bok.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar