Bokfrossa

Det finns tillfällen jag läser massor av böcker och det är oftast i samband med längre ledigheter.

Under jul, nyår och trettondagshelgerna som gått har jag betat av massor av böcker.

I julklapp fick jag av "tomten" två trevliga böcker på engelska och det triggade igång en hunger efter böcker på engelska.

Efter att ha läst ut de jag, nej jag menar tomten, köpte åt mig använde jag det presentkort på Akademibokhandeln jag verkligen fick i julklapp och köpte två till.

Inte hjälpte det, jag började att läsa om en massa böcker jag har i bokhyllan, och har rensat lite bland dem.

En av författarna jag läst under helgerna är en av mina favoriter, Lucy Dillon, jag köpte hennes senaste bok i paperback och den var helt fantastisk :)

All I ever wanted

En annan författare jag gillar är Katie Fforde, hon skriver och mysiga feelgood romaner och jag har flera av hennes böcker i bokhyllan. Just nu läser jag en bok från Hovleverantören som heter A Perfect Proposal och den är riktigt bra.

Har ni inte provat Katie så gör det!

En annan bok jag läst under lovet, fast på svenska, är Snöfall, mirakel och frusna hjärtan, det var en riktigt mysigt julbok :)

Fast efter alla dessa mysiga romaner, oavsett om de är på svenska eller engelska, så längtar jag efter något annat, kanske lite otrevliga mord eller så. Jag tror jag får leta reda på någon bra deckare. Får börja botanisera på nätet för att se om jag hittar några bra :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar