Nån gång ska väl vara den första

I fredags var jag med om något ovanligt, hade fått sms om att jag hade två böcker att hämta hos hovleverantören, inget ovanligt där, går in till dem och hittar bara en av böckerna. Den andra ä puts väck! Eftersom jag inte varit med om en dylikt händelse förr så tar jag kontakt med disken och vi letar och letar, men min bok är borta! 

Får rådet att avvakta till i början av denna vecka, och idag ringde jag dem för att fråga om de kunde kolla om boken fanns i hyllan eller inte. Den fanns fortfarande inte och eftersom personalen hos hovis är snälla och goa så fick jag komma först i kön igen.  

Vart reservation nummer 319 har tagit vägen vet ingen, boken stod fortfarande reserverad på mig men gömmer sig antingen nånstans på det stora biblioteket eller smög sig iväg under armen på någon ytterst oärlig biblioteksbesökare. 

Nu väntar jag ivrigt på att Amandas gåta av Isabel Allende åter ska få komma till mig!

Det var ett tag sen jag skrev något här i bloggen, men mina lata semesterdagar har inte varit så fyllda av läsning som man kan tro :)

För nån vecka sen var jag i Uppsala och besökte The English bookshop, herregud, ett paradis på jorden! Kom hem med tre mycket nödvändiga böcker och tog kort på några andra som jag är väldigt sugen på att köpa.
Tjejen i kassan, en mycket trevlig tjej, rekommenderade att prenumerera på en bok i månaden, man kunde välja olika genres och på så sätt slippa åka till Uppsala eller Stockholm för att handla. Är rätt sugen på att göra det, det låter riktigt spännande att få titlar hem på böcker som man kanske aldrig själv skulle ha valt ut.

The english bookshop

Bokklubben

Historiska media har precis tryckt en bok som heter Historiens tyranner, har passat på att göra en beställning hos hovis så jag får läsa den :)

Nedräkning mot nästa del i krönikan Släkten, i september kommer Stenhuggarens dotter ut och jag har redan reserverat den hos hovis, blev nummer ett i kö!  

Passade även på att reservera Nora Roberts En förtrollad ö, jag vet att jag läst den på engelska för ett par år sedan, men det kan vara kul att läsa serien på svenska också. Får vänta lite med att köpa den, i alla fall tills den blivit lite billigare :)

The library is the temple of learning, and learning has liberated more people than all the wars in history.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar