Hösten är här


De senaste dagarna har jag känt mig trött, och längtat till helgens sköna sovmorgnar och mysiga lässtunder. 

Förra veckan var en hektisk vecka, den här veckan har varit lugnare och jag har kunnat unna mig lediga kvällar i soffan.


På läsfronten, intet nytt…eller ja, jag har ju avslutat två böcker. Del tre i Clifton triologin, eller det jag trodde var en triologi som nu är en krönikan som författaren planerar att ge ut 7 böcker i, det är bara att vänta på del fyra om jag vill veta hur cliffhangern avgörs. Rackarns författare!!!


Innan förra helgen hämtade jag ut Ian Rankins senaste bok om Rebus, den var bra, Rebus är ju kvar på avdelningen för ”gamla fall” och får besök av en kvinna vars dotter varit försvunnen i många år. Kvinnan har hittat några andra försvinnanden som liknar dotterns och presenterar sin teori om seriekidnappning för Rebus. Jag skrev ju i förra inlägget att Rebus skulle få träffa Malcom Fox, jag inbillade mig att de skulle jobba ihop, men så är icke fallet :S


Den senaste tiden har det stått mycket i tidningarna om äldre och äldres livsituation på våra äldreboenden. 

Allt detta tänkte jag på när jag läste Kaffe med rån, en ytterst charmig bok om fem pensionärer som beslutar sig för att de nog allt skulle få det bättre på ett fängelse istället för på servicehuset Diamanten, men vägen dit är inte lätt och inte heller så spikrak :)

Har besökt min hovleverantör och hämtat hem ett gäng böcker, återstår att se om någon av dem är bra.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar