Hemlängtan

När en bok får en att längta hem till den så är den bra.

Förra veckan fick jag ett paket från Bokus med två delar i en bokserie av Nora Roberts. Böckerna är på engelska och är lätta att läsa, kärlek såklart när det gäller Nora och väldigt trevliga :)

När man på morgonen åker till jobbet och sen längtar hem till boken man påbörjat....jag kan säga många morgnar jag fått ila med blå faran för att, jag ska bara....läsa ut kapitlet, läsa ut sidan....kommit i mina tankar.

Ibland kan en bok bli en drog, en härlig sådan i alla fall :) Jag vet många dagar jag haft känslan av att dagen ska fort så jag får komma hem till min platta vän.

Där har vi väl fördelen med att lyssna på en bok, men jag har inte tålamod till att lyssna på böcker.

I sommar ska jag ha fem veckors semester och tror att jag kommer beta av ett rejält gäng böcker då :) Så många att jag inte ens hinner blogga om dem :)

Carpe diem!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar