Tiden kan gå så fort

Ännu en vecka avklarad på semestern, den här veckan har jag läst massor, men knappt något av det jag läst platsar på listan :(

Men jag har betat av några gamla favoriter, Sherlock Holmes äventyr :) När jag var mycket yngre så älskade jag att läsa Sherlock Holmes noveller och romaner. Än idag kan jag tycka att de är trevliga att läsa, även om jag till stor del minns hur de slutar :)

När jag och väninnan var i London köpte även hon en bok, på Oxfam, i närheten av Tottenham Court road (jag köpte två där jag också). Det var lite lustigt för hon nämnde först att den var utgiven 2018, men det är ju inte så konstigt kom vi på eftersom det redan är juli.

När jag sedan får ärva boken av henne för att själv läsa den så läser jag lite noggrannare på baksidan av boken....

Uncorrected proof copy - not for sale stod det och att boken skulle bli utgiven 26 juli i år. Hahahahaha, här har hon kommit över en helt ny, ej utgiven bok, som definitivt blivit såld innan 26 juli :) Tur för mig är att den också kan hamna på listan, som en bok med en plats i :)

13 böcker kvar :)


Jisses, vad tiden går fort, det är redan den 15 september och jag har totalt kopplat bort bloggen i två månader.  Jag har förvisso läst massor sedan dess, men inget på engelska. 

Men nu är det dags att börja beta av dem igen :)


A book I read in school - Roald Dahl - Charlie and the Chocolate factory
A book from my childhood - C.S Lewis - The magicians nephew
A book published over 100 years ago
A book published in the last year - Nora Roberts - Year one
A non-fiction book
A book written by a male author - Robert Olen Butler - Perfume River
A book written by a female author - Katie Fforde - Practically perfect
A book written by someone who isn´t a writer
A book that became a film
A book published in the 20th century - Agatha Christie - Sleeping murder
A book set in my hometown/region - Ecomuseum Bergslagen - Of man and iron
A book with a name in the title  - Nicholas Sparks- Dear John
A book with a number in the title - Jools Oliver - Minus nine to one
A book based on a true story - Shy Keenan - Broken
A book someone else recommended - Sarah Winman - When god was a rabbit
A book with over 500 pages - Lucinda Riley - The storm sister
A book I could finish in one day - Katie Fforde - Living dangerously
A previously banned book
A book with a one-word title - Andrew Sean Greer - Less
A book translated from another language - Paulo Coelho - Eleven minutes
A personal growth book
A memoir or a journal
A book by someone from another country - Sophie Kinsella - Sleeping arrangements
A book set somewhere you´ll visit this year - Penelope Lively - How it all began
An award-winning book
A book you were supposed to read in school - John Steinbeck - Of mice and men
A book with a character with your first name - Wilhelm Moberg - The settlers
A book with a place in the title - Cathy Bramley - A match made in Devon
A book set in the future
A play - Tennessee Williams - A streetcar named desire
A scary book - John Harding - Florence & Giles
A funny book - Cathy Woodman -Trust me I´m a vet
A book of short stories - William Boyd - The Dreams of Bethany Mellmoth
A triology or series - Cathy Woodman - Must be love, - The sweetest thing, - It´s a vets life
A bestseller - Melanie Benjamin - The girls in the picture
A book you own but haven´t read
A book about philosophy - Marx - a short introduction
An epic poem - Walt Whitman - A song to myself
A Victorian novel - SirArthur Conan Doyle - The adventures of Sherlock Holmes
A book of poetry - Leonard Cohen - Poems 1956-1968
A book with a colour in the title - Anne Enright - The green road
A book with a appealing cover - Christmas promises at the little wedding shop
A book about pshycology - Lionel Spivey -Let´s talk about Kevin
A book about science
A graphic novel - Peter O´Donnell - Modesty Blaise- The Gabriel setup
A self-published book
A book from a different culture  "Jan-Philipp Sendker - A well-tempered heart"
A young adult book-  Emery Lord - The start of me and you
A book of non-fiction essays
A book by an author you haven´t read before - Claire Sandy - A not quite perfect family
A book set in a country you´ve never been to - Nicholas Drayson - A guide to the birds of east Africa
A book set in the place you live today

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar