52 böcker - uppdatering



Januari är nästan över och jag ligger rätt bra till på min lista över engelska böcker, tror till och med att jag ligger lite före :)

Idag var jag ner till biblioteket och valde ut lite fler böcker, behöver ju börja beta av de lite svårare sakerna på listan. Stod en stund bland de engelska böcker och valde bland titlar med namn, nummer eller något annat på listan och kom hem med några intressanta. Den som heter "A guide to the birds of East Africa" är ett wild card men den hade ett så trevligt namn. Sen hittade jag en biografi om Jools Oliver, ni vet, hon som är gift med Jamie Oliver. Den kan vara lite underhållande. 

Har fått låna en bok av en kollega så jag har "A book someone else recommended" på gång och sen har jag en bok jag köpte i somras men ännu inte läst... Förra våren fick jag boken Brooklyn av Mary i Enniscorthy och den har jag inte hunnit läsa en så där har jag en naturlig bok som blev en film.

Jag måste få berätta om den roliga boken jag läste, Trust me I´m a vet, den kom hem till mig av en händelse, ville ha en utfyllnad till de andra böckerna jag köpte så jag hittade den på nätet och beställde den. Helt underbar! Den handlar om en liten stad i UK, där en kvinnlig veterinär får chansen att vikariera för sin väninna och jisses vad det händer saker i den lilla orten. Det är tydligen en trilogi så jag behöver väl köpa de följande böckerna också :) Jag älskar att följa karaktärer i flera böcker. Lite som man gör i kommissarie Gamache böckerna.

Nu kör jag hårt, är lässugen och det är lika bra att beta av några till medan lusten finns, det finns veckor när jag inte orkar läsa och ligger jag några före så kan jag låta listan vänta lite :)

A book from my childhood - C.S Lewis - The magicians nephew
A book written by a female author - Katie Fforde - Practically perfect
A book I could finish in one day - Katie Fforde - Living dangerously
A book by someone from another country - Sophie Kinsella - Sleeping arrangements
A funny book - Cathy Woodman -Trust me I´m a vet
A book about philosophy - Marx - a short introduction
A book with a appealing cover - Christmas promises at the little wedding shop

Det saknas några böcker längst ner på listan men jag har hittat den som 2017 års reading challenge så jag lägger till den bilden också. Det kommer bli en stor utmaning att hitta en översatt bok om den plats jag bor idag....jag får vara lite flexibel och köra Sverige istället.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar