Snart semester!!

Snart stundar semestern och jag har laddat upp med en riktigt stor hög med mina favoriter :)



Det är en riktig gott och blandat hög, men böcker jag lånat, böcker jag fått och böcker jag köpt. Den översta boken, men gult fält har jag precis läst ut, den hade mindre än 150 sidor och gör att jag betar av nummer 24 :) Bpken heter Slag och är skriven av Lena Bezawork Grönlund och handlar om en tjej och hennes pappa som tillsammans håller på med boxning. Boken är inte speciellt svårläst, det är inte så att hela sidorna är fyllda med text. Är osäker på om det är bok jag skulle rekommendera men....den är intressant och är skriven på ett intressant sätt. Antar jag boken skulle kunna platsa som bok nummer ett också, men den är ju lättare att hitta än en med mindre än 150 sidor. :)

Till bok nummer 10 har jag valt en författare som heter Roy Jacobsen. Boken jag har hemma och som snart kommer bli läst heter Huggarna och utspelar sig i en liten finsk stad vid ryska gränsen. 

Nästa gång jag besöker hovleverantören får jag allt ta med mig listan så jag kommer ihåg vad jag saknar, året börjar ju ta slut snart, det är inte långt kvar till jul (fast först vill jag ha semester).

Jag önskar er alla en skön sommar och på återseende i augusti :)


”Ledighet utan läsning är som att dö och begravas levande.”
Seneca d.y.







1. EN BOK SOM HANDLAR OM SPORT

2. EN RESESKILDRING 

3. EN BOK DÄR EN TUPP NÄMNS Tuppen och havet av Sara Paborn

4. EN BOK SOM HANDLAR OM EMIGRANTER Swede Hollow av Ola Larsmo

5. EN BOK MED ETT OMSLAG DU KAN GÖRA ETT BOOKFACE MED Pojken som byggde egna värlar av Keith Stuart
6. EN BOK SOM HANDLAR OM BÖCKER Förlorad i Nora Roberts värld av Ann Miller

7. EN BOK AV PER ANDERS FOGELSTRÖM

8. EN BOK AV EN FÖRFATTARE DU INTE LÄST TIDIGARE Du är som du är av Melania Mazzucco

9. EN BOK AV EN FÖRFATTARE FRÅN ASIEN

10.EN BOK SOM UTSPELAR SIG I FINLAND

11. EN BOK DÄR TITELN ÄR EN FRÅGA Varför har du ritat siffror på din arm farmor? Rolf Tardell
12. EN FAKTABOK OM HISTORIA

13. EN BOK VARS OMSLAG DU OGILLAR Vineland av Thomas Pynchon

14. EN BOK DÄR HUVUDPERSONEN HAR DITT DRÖMYRKE På väg mot döden av Stephen Booth
15. EN BOK MED ÖVER 500 SIDOR Odinsbarn av Siri Pettersen

16. EN BIOGRAFI ELLER MEMOAR Sluta aldrig gå av Christina Richardsson

17. EN BOK SKRIVEN AV EN FÖRFATTARE FRÅN AFRIKA Fiskarmännen av Chigozie Obioma

18. EN BOK SOM ÄR SKRIVEN AV TVÅ FÖRFATTARE TILLSAMMANS Försoningen av Hannah Widell & Amanda Schulman

19. EN BOK SOM BLEV EN FÖRFATTARES SISTA VERK

20. EN SAMLING ESSÄER ELLER KOLUMNER

21. EN BOK AV NÅGON SOM VUNNIT NOBELPRISET

22. EN BOK SOM EN PENSIONÄR REKOMMENDERAT Pianostämmaren av Stefan Tegnemark

23. EN BOK SKRIVEN AV EN FÖRFATTARE FRÅN SYDAMERIKA

24. EN BOK MED FÄRRE ÄN 150 SIDOR Slag av Lena Bezawork Grönlund

25. EN BOK SOM DU HAFT SOM HYLLVÄRMARE I MER ÄN TVÅ ÅR När Sverige var Finland av Herman Lindqvist

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar