Sommaren som gått

Precis just nu när jag skriver detta så känns det som höst utanför mitt fönster, det blåser och regnet hänger i luften.

Det är då jag bara vill krypa in under min filt och njuta av en god bok eller två. I sommar har jag hunnit läsa en hel rad med böcker och riktigt njutit över att ha haft tid att läsa.

En författare jag läst i sommar, som jag inte läst förut är Ann Rosman, hon skriver deckare som utspelar sig vid Marstrand och precis som Camilla Läckberg har hon valt att väva in historiska berättelser, men där CL misslyckas tycker jag att Ann lyckas och hennes böcker är bättre än CLs. I år kom hennes sjätte bok ut och jag tycker ni ska läsa dem i ordning om ni är intresserade.

  • Fyrmästarens dotter, 2009
  • Själakistan, 2010
  • Porto Francos väktare, 2011
  • Mercurium, 2012
  • Havskatten, 2014
  • Vågspel, 2016

En charmig bok jag precis avslutat är "Den lilla bokhandeln i Paris" som handlar om en medelålders man som förestår en liten bokhandel ombord på en kanalbåt. 

En annan charmig bok jag precis avslutat är "The marble collector" av Cecelia Ahern, det är något med hennes böcker jag gillar och de är läsvärda både på svenska och engelska.
The Marble collector handlar om en kvinna som under ett dygn beslutar sig för att ta reda på vem hennes pappa egentligen var och varför han har en enorm samling med kulor sparade. 

På min lista över författare jag ska beta av ligger Kristina Appelqvist, har under sommaren avslutat hennes senaste bok Smultron, bröllop och döden i serien om Helena Waller. Har precis insett att hon har en serie till och bokmal som jag är måste jag läsa alla....tur att dygnet har många timmar :)

En annan deckare jag betat av under sommaren är andra delen i serien om polisen Carl Hell. Väntar in del tre som tydligen ska utspelas under OS 1936. 


”Flitigt läsa gör dig klok, därför läs varenda bok.”
Falstaff Fakir



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar