When September ends

Det finns en låt som jag gillar väldigt mycket, Wake me up when September ends med Green Day. Det är några år sen den kom ut, men varje år i september tänker jag på den. 

Vad har låten med böcker att göra? Inte alls, men september är snart slut och redan har löven börjat falla från träden och mörkret smugit sig in i stuga och hus. Jag har införskaffat mig en ny lampa till min fåtölj för mysiga kvällar med en fantastiskt bra bok, eller ja, jag vet ju inte om alla böcker jag kommer läsa i höst kommer vara fantastiska men man kan ju alltid hoppas :)

Idag var jag förbi hovleverantören på stan och lånade den senaste boken om den norske polisen William Wisting, Vinterstängt. Boken börjar ungefär så här års, med höstlov och mörka kvällar, och så klart med ett litet mord. 

Vinterstängt


Hemma har jag även boken Förlist av Suzanna Dilber, har inte hunnit börja på den än men jag tror det är bra.

Förlist

I helgen som var erbjöd Akademibokhandeln böcker med 20 % rabatt och yours truly var ner och shoppade en bok. Den här gången blev det "The geography of You and Me" av Jennifer E Smith. Boken var trevlig och jag blev sugen på att läsa fler böcker av henne.

Härom veckan fick jag erbjudande om att gå med i Akademibokhandelns kundklubb och som den lilla bokmal jag är gick jag med, de lockade ju med 20 % på en bok och sånt gillar jag :)

Fick hem en liten broschyr från dem med många trevliga boktips, precis sånt som jag gillar. En författare jag inte läst förut är Jean-Paul Didierlaurant. 

Det är lite drygt ett år sen mina svensklärare på skolan bjöd in Jonas Hassen Khemiri att föreläsa för våra elever och nu har han kommit ut med en ny bok, den verkar riktigt lovande och hamnar på min måste-läsa-lista.

I senaste numret av Books & Dreams fanns det massor av spännande böcker att läsa, de flesta har jag nu reserverat hos hovis, för hur gärna jag än vill så har jag inte plats för alla böcker hemma :)

Avslutar septembers sista blogg med en länk till låten i början...

Wake me up when September ends



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar