Ny leksak

Jag har hittat en ny leksak, en sak som kommer hjälpa mig när jag på bussen, i tidningen eller på nåt annat mystiskt ställe hittar ett boktips!

Hittade information på Hovleverantörens hemsida om att man kunde ladda ner en app till telefonen och på så sätt kunna se sina lån, reserverationer m.m. 

Idag hittade jag en spännande bok "Ulrikas bok" - som jag naturligtvis måste reservera....gick in på den lilla appen, sökte fram boken och reserverade den direkt via telefonen. Inga fler kort på annonser eller framsidor på potentiella böcker. 

Hittade en recension av Ulrikas bok på Historiska medias facebooksida och blev nyfiken som 17. Jag gillar ju historiska böcker och författaren är ny för mig, gillar jag Ulrikas bok provar jag säkert fler :)

Eftersom det varit lite hektiskt för mig på sista tiden med hockeykvalet och massa andra möten så har jag inte varit så flitig i bloggen.

Men misströsta inte, jag har inte glömt den!! Däremot har jag varit väldigt dålig på att läsa böcker, hittills i april har jag läst 2 böcker!!! Resultatet för mars blev 15, så jag borde vara uppe i 49 st nu. Tror nog jag når mitt mål på 100 böcker någon gång i sommar ;)

Igår gnällde jag för mig själv att jag inte hade något att läsa....förutom högen på fem-sex böcker jag har bredvid väckarklockan...den måste på nåt sätt ha blivit osynlig de sista månaderna ;)

Köpte nyligen en Berlin-guide - måste ju läsa på mig om Berlin innan jag åker dit, är så "på" och ser fram emot resan. Vi ska ju besöka en Modehögskola och en hel drös annat spännande. Det som jag ser fram emot väldigt mycket är den show vi ska se på lördagskvällen, på Friedrichstadt Palatz, massor av läckra kläder och såklart, jag kommer väl knappt förstå ett skit.

Nyss läste jag ut en pocketbok jag haft liggande på mitt skåp i hallen ett tag, den var en rätt lättsam och lättläst bok om en kriminaltekniker i Stockholm. Den var väl kanske inte den bästa bok jag läst, men helt ok.

Den jag läste ut innan dess, En lönnmördare tar farväl, gillade jag mer, trots det lätt bisarra i att böckerna handlar om lönnmördare. Författarens tidigare bok Lewis Winter måste dö, läste jag för dryga året sen. Böckerna är utgivna på mitt andra favoritförlag, Minotaur.

Hittade precis en bok jag blev sugen på att läsa "Konsten att höra hjärtslag"  den blev genast reserverad hos hovleverantören.

Passade också på att lämna ett inköpsförslag på "Sanningen om Pinocchios näsa" av Leif G W Persson.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blogguppdatering

Eftertänksamt?

Nytt år nya utmaningar